Tallinna lennuvälja lumekoristus töödesse paneb õla alla Develon

Pressiteade

12.12.2024

Tallinna lennuväljal teostatakse lumekoristustöid algaval talvehooajal uue tehnikaga.

Tallinna lennujaam on talvehooaja eel tõhustanud lennujaama tugiteenuseid ja talviste tööde teostamist, soetades uusi eri liiki sõidukeid, mis asendavad amortiseerunud tehnika. Uus tehnikapark aitab tagada lennujaama töökindluse ning parandada tööde efektiivsust ja kvaliteeti.

Soetatud uued sõidukid võimaldavad ka kontserniülest tehnika rotatsiooni, mis tähendab tehnikapargi uuendamist ka regionaalsetes lennujaamades, kuhu suunatakse regionaalsete lennujaamade töökoormust ja kasutusintensiivsust arvesse võttes sobilikud kasutatud sõidukid Tallinna lennujaamast.

„Uute ja võimekamate sõidukite kasutuselevõtt aitab maandada tugiteenuste katkemise riske ja tagab lennujaama sujuva töö, olgu tegemist tegevuste rohke ja tiheda talvehooajaga või regulaarsete hooldustöödega“ ütles Tallinna lennujaama juhatuse liige Katrin Hagel.

Täielikult uueneb 20-tonniste rataslaadurite masinagrupp, mis tähendab kolme uue rataslaaduri ning talvisteks töödeks vajalike lisaseadmete ostu. Rataslaadurid on  ettevalmistatud nii, et need täidaksid erinevaid lennujaama spetsiifilisi ülesandeid nagu  lume lükkamine perroonidelt, lennuraja ääretulede puhastamine, lume laadimine või rootoriga kuhjamine.

10-tonniste traktorite masinagrupp uueneb nelja traktori ja lisaseadmete komplekti võrra.  Sarnaselt rataslaaduritele on traktorid seadistatud ja varustatud vastavalt lennujaama vajadustele – lume lükkamiseks, harjamiseks ja kinni sõidetud lume purustamiseks.

Viimaseks suuremaks investeeringuks on kahe maastikuvõimekusega sõiduki soetamine.  Sõidukeid kasutatakse õhusõidukitele saatmisteenuse osutamiseks ja õhusõidukit teenindavate seadmete transpordiks. Lisaks kasutavad sõidukeid lennujaama rajameistrid, kelle ülesandeks on lennuliiklusalal hooldustööde operatiivne juhtimine.

“Rajameistrid jälgivad pidevalt lennuraja olukorda ja tagavad ohutuse ning vastavuse nõuetele. Rajameistri kõige olulisem töövahend on tema sõiduk, sest sõita tuleb ööpäevaringselt, et jälgida lennuraja sobilikkust lennuliikluseks. Sama sõidukiga toimub ka loomade ja lindude ohje – seega on tegemist sõidukitega, millel on omajagu spetsiifilist lisavarustust,” lisas Hagel.

Uued sõidukid soetati hankelepingu raames ettevõtetelt Intrac Eesti AS, Wihuri OÜ ja Moller Auto Tallinn OÜ. Investeeringute kogumaksumus on ligikaudu 2  miljonit eurot.

Fotode autor: Marek Metslaid

 

Tagasi